Friday, September 18, 2009

Baju baru, raya pon baru

Raya tahun ni berlainan dengan raya tahun tahun yang lepas. Sebab ape? sebab tiada lagi orang yang bergelar "sayang" yang akan menyambut raya bersama aku tahun ni. Tahun ni, kegembiraan menyambut raya hanya bersama family, saudara dan rakan-rakan. Mujur (bak kata datin,member aku), ada mereka dalam hidup aku. Orang kata, jangan bersedih sebab mungkin ada hikmah disebalik kejadian ni dan mungkin ada yang lebih baik Tuhan akan berikan pada kita.

Tapi,, hati sedih tiap kali dengar lagu "Pulanglah" nyanyian Aisyah. Memang ada kaitan lagu tu dengan aku. Cuma, aku tidak mengharapkan dia pulang pada aku. Cukup sekadar dia bahagia dengan hidupnya sekarang. Tambah tambah lagi dia dah ada orang baru yang boleh bagi dia happy dari aku.

Masa perjalanan pulang ke rumah dari kampus, handfon vibrate dan tertera nama dia. Hati 50-50 sama ada nak angkat atau tak. (hati sakit masih terasa). Tapi disebabkan hari raya bakal menjelma dan perasaan rindu aku jawab panggilan dia. Perbualan seperti biasa- bertanya khabar, keadaan sekarang bagaimana, kerja macam mana, pasal raya dan macam macam la.

Dan yang pasti, perkara yang paling aku bersyukur sekarang dia dah pon berjumpa dengan ibu kandung dia. Orang nilah yang aku kata boleh bagi dia happy sekarang. Alhamdulillah, doa yang aku pinta selama ni dimakbulkan Tuhan. Dari percakapannya, terdengar dan dapat dirasakan hidup dia sekarang lebih bermakna. Bermakna dengan adanya dia disamping ibu tersayang. Tambah tambah lagi raya dah nak dekat, mesti dia lagi happy!! Hati terharu sangat bila dia ceritakan macam mana saat dia berjumpa dengan ibu dia. Aku hampir menangis dalam bas masa tu. Hati tersentuh sangat sebab dulu time kami bersama dia pernah bagitahu aku yang dia teringin sangat nak ada IBU/MAK dan satu hari dia akan cari mak dia. Time dia bagitahu tu, dia menangis dan sebab tulah aku rasa gembira sangat bila dia dah berjumpa dengan ibunya sekarang.

Aku akui memang sedih putus hubungan ni. Tapi aku lebih rela begini dan lihat dia bahagia dengan hidup dia sekarang. Buat si dia, i akan sentiasa doakan untuk u.


0 comments: