Monday, September 21, 2009

raya hari ini and birhtday

Hari ini seawal pukul 9 pagi aku menyedarkan diri dalam keterpaksaan. Cewah, ayaat! Terpaksa bangun sebelum kedengaran suara garang mengaum!! hahaha. Paham paham je la sape tu. Muka pagi tadi masyallah, sembab. (salah sendiri tidur lambat, 3jam je)

Seawal 10pagi our journey begins...
Hari ni plan, aku sefamily dengan mak uda's famly plus dua orang anak cendawan ikot konvoi gi beraya umah sedara. Adala dalam 3 buah rumah. Dan dengan sengalnya aku boleh bantai pakai seluar dan kemeja. Mengongkan? Hari raya kedua u still should wearing baju kurung la wei! Hrmm mungkin bangun dan mandi dengan agak tergesa gesa dan last minit siap, ni lah padahnya.

Rumah yang first kami singgah untuk beraya adalah rumah makcik Gayah. My mom's side. Hrmm, dah kate bangun seawal pagi dan last minit untuk siapkan?! Sooo,, for sure ingat nak makan je, perut ni tongnya belum di isi. Hehehe.. Disebabkan lapar, masuk je dalam rumah dah jenguk sana sini. Mana la tau kot kot dah ada terhidang foody. Hehe. Aku ni bab bab makan no1. Dan Alhamdulillah, langkah kanan kami pagi tadi. Kebetulan makcik Gayah tu tengah on the way masak LAKSA. Perghh, cantekla tu. Konyang den! Hahaha. Ada satu situasi yang berlaku tatkala aku tengah syok dengar makcik Gayah ni berborak. Time die tengah borak tu, ada 1 word yang die sebut buatkan aku ketawa riang dengan Mashaniza(cousin).

Aku: Wei new word for today is... Gamen a.k.a government!
Haniza: hahahahahahahahahaha..

Kami ketawa kesukaan. Tambah tambah lagi dengan slang makcik tu sendiri. Makcik tu cuba untuk menyebut ayat government but maksik tu tersebut Gamen plak. huhu. Maaf makcik, kami tergelak time tuh. Tak dapat nak tahan!!

Pastu gi umah mak lang. Maklang aku ni memang yang terbaik bab bab masak ni. Sama macam ibuku jugak. Maklang, your sambal sotong is the best la!! Aku leh menghabiskan masa duduk kat meja makan sampai ada la cecah setengah jam. Menikmati saat saat makan sotong tu. (cik liena jangan jelesh kami makan sedap sedap). Sambil sesi bergosip dengan makcik makcik aku lagi. huhu..


Pastu aku balik kampung. Dengar macam jauh an! Takde makna sume tu. Hrmm tak sempat ketiak berpeluh dah sampai dah. Hahaha. Memang la an, kete ber air-cond. Setelah mencekik di kampung, pergi pulak ke rumah makcik normah and atok saudara. Pendek kata, semua rumah aku singgah semua aku mencekik! Huhu. Eventhough time tu perut memang dah full and muncit sikit. Tapi Bak kata panjang, sekali sekala raya baik hang bedal. Pasni susah nak jumpa foody ni dah. Hihihi.

Setelah pulang ke rumah, aku terus menuju ke bilik dan baring tergolek dog, bak kata ibu. And malam ni tepat pukul 12 laungan HAPPY BIRTHDAY akan dinyayikan untuk my big brother! HAppy birthday abang. Muah muah! Hope u get what u dream in your life. And get married cepat cepat! Adik kamu ni dah tak sabar nak merasa ada anak buah. Hihi. Anty2! haha..

-end-


0 comments: