Wednesday, August 19, 2009

Malu lagi

Dulu entry aku pernah cite aku malu sebab baju ketiak aku koyak. Dan kali ni lain pulak.
Hari, 17 Ogos 09..
Waktu tengah hari, pukul 2..


Aku dah siap cantik cantik wangi wangi (perasan la ko) nak pergi ke kelas. Dengan muka dan badan yang agak letih sebab pose aku gagahkan jugak gi ke kelas. Tengah dok jalan sambil borak bergosip dengan member, tiba tiba "tup" aku rasa longgar kat kaki. Muka aku terus jadi merah (malu), dah tahu apa yang terjadi ni. Terus jerit perlahan, "Sipar aku putus!" bongek betul! Penat penat control cun nyah. Bila sipar dah tercabut aku terus stuck kt tepi jalan dan diri sambil buat muka dono, muka tak bersalah (malu padahal). Dah la waktu tu time kemuncak orang pergi kelas! Adeeh.. Nasib baik la hari Isnin, so kain baju kurung labuh tutup sikit kla aki aku yang tercabut sipar ni!

Tapi, syukur la. Nasib baik member aku sorang ni sanggup patah balik gi kolej tolong amikkan aku nye sipar yang lain. Nasib baik jugak dekat dengan kolej lagi. Tq ML! Aku pon tunggu la tengah tengah panas tu dengan member aku sorang lagi ni. MAAF buat kau kena tunggu aku tengah panas. Tengah dok menunggu tu, dan dan pulak ramai gak orang yang aku kenal lalu situ. Sume duk menegur tanye nape tercegat kat tepi jalan tu. Aku senyum jela sebab tengah control cover kaki (hehe), member aku yang tolong jawabkan. Terima kasih ye tauke! Mana yang tak kenal tu dok pandang pandang, apsal tau la kaki aku cantek! (perasan lagi minah ni)


Inilah sipar nye, telah dibulatkan.. hehe


Dari jauh aku nampak ML terkedek kedek bawak plastik sambil lambai tangan kat aku. Yeah, here my Hero! Here my sipar! Cepat cepat tukar sipar (sambil pandang kiri kanan) dan teruskan niat pergi ke kelas sambil tergelak gelak macam orang gile.

Dan hari ni, Selasa, waktu gi kelas malam sipar ML plak tercabut! hahaha. Lantak ketawa kitorang. Dah kena badi aku! Tapi maaf, sebab dah jauh dari kolej. Tak dapat cek nak tolong. Tapi aku tahu sipar kamu tu masih boleh untuk digunakan untuk berjalan waktu tu. Siap boleh singgah masjid lagi tau after kelas. huhu..


p/s: pada ML dan Tauke terima kasih ye, jasa mu dikenang!

3 comments:

Ana said...

KORANG NI!! ADA ADA JE LA!! LAIN KALI GI KELAS PAKAI SPORT SHOE!!!!AHAHHA

cik liena said...

ko neyh
da selipar putus
pastu ko g ksik kt membe ko lak badi tuh
ish3
hahaha

-Choco- said...

To ana rihan:
haha.
cam kelakar la plak pakai spot shoes pki baju kurung. huhu.


To cik liena:
dh kate member.
tak banyak, skit pon dpt badi gak.
huhu..

p/s:nak wat cmne dh smpi ajal sipar tu!

Love, choco