Sunday, August 9, 2009

Sebab babi atau orang?

H1n1. wabak yang semakin hangat diperkatakan. semua orang salahkan babi sebab dah nama pon selesema babi kan. tapi semalam aku dapat info dari akak bilik. dia kata ini sume adalah keje manusia yang mencipta virus dan menyalahkan babi pulak. menurut senior aku, kat mexico tidak ada kandang babi pon (tak pasti pulak aku). Orang mexico yang mencipta virus ni untuk mendapatkan duit hasil daripada jual vaksin yang negara lain akan beli untuk keselamatan. mereka mencipta untuk dapatkan duit kerana negara diorang semakin muflis. Adakah ia benar? adakah ia buatan manusia atau babi? hah, yang ni kita tak tahu ni! kalau betul la ni kerja orang mexico yang buat, aku harap tuhan balas la balik kat orang yang berkenan. tak patut sungguh! kalau negara engko nk bankrap pon jangan la susahkan orang sampai melibatkan kematian. nyawa wooo! tak boleh buat main.

tapi pape pon saya hanya menulis dan mendengar. tak tahulah sejauh mana kebenarannya. yang penting sekarang berjaga jagalah dengan wabak h1n1 ni.

*pada arwah student uitm segamat yang telah meniggal dunia akibat penyakit ini, semoga roh mu dicucuri rahmat. Al-fatihah...

2 comments:

Ana said...

korang yg kat sana tu jaga diri leklok tau!!!! take care!!! jgn demam n so on.. jgn abaikan sakit sakit. bekalan ubat sediakan. pape pun jaga diri k!! kem salam kat semua. UPDATE MORE SU!hahahah

-Choco- said...

To madu ku:

ok2, tq!
kitorang akan menjaga kesihatan dlm dan luar disini. haha. madu pon jge kesihatan kamu jugak yek! dgr kata demam kan. mkn ubat ye.
rindula! klu tak hari2 pggl madu.haha..

Love, choco...