Tuesday, December 29, 2009

New year, masa kembali ke kandang.

Tik tok Tik tok. Waktu berbunyi, jarum jam bergerak tanpa henti. Kecuali jam dinding rumah aku yang berhenti kerana kehabisan bateri. Hari hari pukul 4.30. Haha. Yang pasti 2009 akan melabuhkan tirainya. Diam tak diam 2010 akan menjelma. Bye bye 2009 and Welcome 2010!!

Cerita pasal 2009, kesedihan lebih banyak berbanding kegembiraan dalam hidup aku pada tahun ni. Dan banyak juga yang aku pelajari dari kesilapan/ kesalahan. Ada yang sudah diperbaiki dan ada juga yang masih dalam proses pemulihan. Haha. But im not a drug person, absolutely not.

Dan yang pasti sambutan new year pada kali ini sedikit sedih kerana tanpa si Dia. Sebab selama 6 tahun bercintan new year pasti akan disambut bersama kerana pada tarikh 31 itu juga adalah tarikh hari jadinya. Two in one. But now one only. huhu. Tapi tak apalah. Semua yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya. Rite? Dan yang pasti Ibu, ayah, kakak dan abang ada bersama. Mereka lebih utama.

Ohye, cakap pasal new year maka di sini saya juga ingin mengumumkan bahawa cuti semester akan berakhir. Tidaaaak! DAMN! Im still in mood holidays. Tapi tengah dalam mood holidays, barang mandi dan food sempat jugak beli. Hehe. Now, the only thing i have to do is pack my bag. Ini adalah diantara perkara yang paling malas nak buat.

Actually bukan sebab malas nak kemas tapi berat hati dan bontot nak kena tinggalkan rumah. huhu. Nak kena tinggalkan TV. Nak kena tinggalkan katil yang empuk. Dan yang paling sedih sekali nak kena tinggalkan masakan ibu. Arggghh. So so sad. (terdiam sekejap mengenangkan beberapa bulan akan kena makan nasi bungkus) Hrmm...

Apa apa pon 2hari bulan dah kena balik Sekolah. Dah kena masuk kandang. Sekolah? Yeah, bak kata cousin aku,'dah nak kena pergi sekolah'. Haha.

So choco! For this semester u must study hard and smart ok! Make sure you aktif kat sekolah untuk semester ni. I nak u masuk netball or apa apa aktiviti ok. Jangan nak membusuk dalam bilik je nanti. Dan yang pasti I nak you mentain your pointer. Kasi naik naik dan naik lagi ok. (Talking with myself) Hihi..

4 comments:

cik liena said...

woi!
perli aku ke hah
hahahahah

Ana said...

good luck!!!!!! kem salam kat yg lain lain. rindu anda semua!

IM GLOBAL MELAKA said...

hehehe..
sedih ea cuti nak abes,??
rileks la..
t nak balek kandang tu ,
tapau masakan mak tok stok sminggu nye..
kalu da basi t ,bntai je..

tv..?kat kampus kan ade tv..
astro pown ade..
hehehe
xpown pg kat benteng NR , tgk tv sane.
sem lepas budak2 lepak sane tgk Nurkasih kesayangan korg tu..hehe

btw , selamat kembali ke sekolah..

-Choco- said...

To ana Rihan: insyallah. rindu kat kak ana jugak. rindu nak borak2 sebelum tido mcm ritu. pastu tuuuut tgn lending baik punya. haha.

To Dion: mmg dh bgth mak supaya msk smbl ikan bls. huhu. mmg ada tv tp xselesa seperti di rumah. hehe. blh golek2. thx, u too.

Love, choco...