Friday, October 2, 2009

Jejak kasih dengan Budak botaks

Sejak masuk Uitm ni aku ada kenal dengan seorang mamat ni. Atau dengan nama lain yang aku panggil "Budak botak". hehe. Actually, dia not botak at all laa but rambut dia ala ala mawi gitu. Huhu. Cop! By the way, Budak Botak ni bukan seorang but Twins. Yes! Mereka kembar. - So i should put "s" la kan at the end of the word, ok ada correction di sini- "Budak Botaks". haha

Sepanjang semester ni aku selalu je jumpa Budak Botaks ni. Selalu jumpa on the way to class la, kat atm bank islam, event Uitm dan mostly selalu terserempak kat pasar. Not pasar jual ikan eh but pasar petang. Asal jumpa je kitorang sure akan pandang sesama sendiri. Pastu bisik bisik dengan kawan or cakap cakap sendiri (akulah tu). Terkial kial otak pikir kat mana aku kenal muka Budak Botaks ni. Memang familiar dengan aku. Hasrat nak menegur memang ada tapi macam segan pulak. Tak segan sangatlah, tapi sebenarnya lupa nama diorang. hehe. Macam malu pulak kalau tak tahu kan.

Then, today berlaku satu episod jejak kasih. Di mana masa kat kelas Kokurikulum tadi one of them tegur panggil nama aku dengan yakinnya. Nasib baik betul! Then, bermulalah sesi jejak kasih antara kami. Actually dia pon tak berapa ingat nama aku. Just dia kenal muka aku je. Dia kata muka aku tak berubah sejak sekolah rendah dulu. (yeke?) Yang betul betul ingat nama aku kembar dia yang lagi sorang. The other one of Budak Botaks. Hahaha. Maaf ye sebab panggil awak Budak Botaks.

Now, kami dah kenal dan bercakap. Kalau tak sebelum ni masing masing bisu tak bercakap bila jumpa. Terpinga pinga- "macam ku kenal orang ini tapi dimana ya?"

Diri teruja dan seronok dapat jumpa member time sekolah rendah dulu. Sampai aku call ibu ceritakan tentang Budak Botaks ni. Hihi. Sebab dari sehari ke sehari nak tegur tapi tak tertegur pon. Nasib baik sorang Budak Botak ni mulakan dulu. Terima kace ye.

:)

2 comments:

Ana said...

hoi !! su ni mmg suka dak dak kembar ke!!! eeeeiisshhhh!

-Choco- said...

Dear ana rihan,

haha! kebetulan kot.
plus, peluang dapat twins baby pon cerah.
hauhuahua.

Love, choco...