Monday, October 12, 2009

Sorry pakcik, saya cuma lapar

Tadi (pukul8), dengan gumbiranya menuju ke benteng nak amik food. Perjalanan memang agak laju disebabkan perut yang dah meronta ronta nak makan. Sesudah sampai ke gerai no3, aku pon terus menanya kat pakcik ni.


Aku: pakcik, saya nak amik order tadi
Pakcik: nama?
Aku: Sujan

Tengah pakcik tu sibuk cari cari nama aku, tetiba ada satu brother ni menyampuk.

Brother: Apa nama adik? (lagi sekali nak tanya)
Aku: Sujan. Saya dah order dari petang tadi bang.
Brother: Owh, dah ada orang amik la makanan awak tadi.
Aku: Hah!

Dengan tidak semena mena, aku tertinggikan suara kat pakcik tadi. "Macam mana pakcik, saya dah order dari petang tadi pastu dah ada orang amik plak". Dengan tak pikir panjang, aku terus pergi ke gerai no1. Pantau punya pantau, nasib baik ada nasi goreng. Boleh lah dari tak ada.

Tengah menunggu sementara makanan dan air siap, aku terpikir balik. Macam tak patut sebenarnya aku buat camtu tadi. Dia itu ialah seorang "pakcik". Cuba bayangkan kalau aku kat tempat pakcik tu. Mula timbul perasaan serba salah! Dalam hati,,,


PAKCIK, SAYA MINTA MAAF!
EMOSI SAYA TERGANGGU SEKEJAP GARA GARA LAPAR.
LAGIPON SAYA TENGAH PERIOD NI.
MAAF, MAAF YE.

4 comments:

cik liena said...

ish3
pe nk jd dgn ko nih

Ana said...

hello pakcik tu pun kalo dier baik patutnye dier masakkan la balik ntuk korang!!!! sian lapar yer..
lenkali masak sendiri!hehhe :p

Hunky said...

haha

biasa la tu.
One thing i've learned during my dating years is don't mess with period pained chicks.

Especially hungry ones according to u.

=P

-Choco- said...

To00:

Cik liena- lapar+period=sensitif, nilah jadinya. hehe

Anarihan- bukan takat masak kan, suppose bagi free je. hahaha

Hunky- yup, u rite! dont mess wif period pained chicks. Dia akan mengganas nanti. hahaha

Love, choco